00:06 | يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت ارز

صندوق طلا، عاملی تاثیرگذار برای بهبود وضعیت معاملات بازار
اگر آن چیزی که از راه اندازی صندوق طلا مدنظر فعالان بازار است به مرحله اجرا برسد شاهد اثار مثبت این صندوق بر عملکرد بازار طلا خواهیم بود.
علل و عوامل موثر بر صعود پرشتاب شاخص بورس
رابطه مستقیمی بین نرخ ارز و رشد شاخص بورس وجود دارد، به محض رشد نرخ ارز شاهد اثر مستقیم آن بر بازار سرمایه و سبزپوشی بیشتر نمادها در بازار خواهیم بود.
عرضه، تقاضا و رقابت؛ ۳ عنصر کلیدی تعیین‌ قیمت‌
عرضه و تقاضا به همراه رقابت، عناصر سه‌گانه و کلیدی در تعیین قیمت کالا و محصولات در بازار هستند. بنابراین انتظار تولیدکننده و مصرف‌کننده تعیین قیمت‌ها براساس رقابت و نه قیمت‌گذاری دستوری و رانت‌خواری است.
سه وجهی سهامداران، کارخانه‌ها و مصرف‌کنندگان سیمان منتفع می‌شوند
پیش از ورود سیمان به بورس کالا، قیمت‌گذاری که روی محصولات سیمان انجام می‌شد به هیچ وجه مطلوب کارخانه‌های سیمان نبود. سیمان توسط عوامل معدودی توزیع می‌شد و رانت قابل توجهی نصیب دلالان می‌کرد . عرضه سیمان در بورس کالا، نه تنها سهامداران کارخانه‌های سیمان را از سودآوری قابل قبولی منتفع می‌کند، بلکه برای مصرف‌کننده نیز دریافت سیمان با نرخ پایین‌تر امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری بر محصولات سیمانی در بورس کالا، امکان سرمایه‌گذاری مجدد برای این کارخانه‌ها میسر می‎شود.
پیشتازی سهام شرکت های کوچک در نخستین ماه تابستان
برچیده شدن صف‌های فروش در هفته‌های اخیر، رشد شاخص بورس و افزایش قابل توجه ارزش معاملات رقم زده که این موضوع گویای رونق و نقدشوندگی معاملات بازار سهام است.
هفته آینده عرضه سیمان حجم می گیرد
مهمترین دلیل رشد قیمت سیمان شوک ناشی از کاهش عرضه هاست که این معضل به سبب قطعی برق کارخانه‌های سیمانی رخ داده اما از هفته آینده با راه اندزی معاملات سلف سیمان این مشکل رفع می شود.
شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
برجام؛ عامل کلیدی تاثیرگذار بر بازارهای مالی
به گفته مدیر عامل گروه مالی شریف، تشکیل سبدی از بازارهای مختلف، بهترین استراتژی در حال حاضر است و رویکرد مناسب فعلی سرمایه گذاران این است که با دانش و اطلاعات کافی وارد بازار سرمایه شوند؛ زیرا بازار سرمایه پس از افت شدید خود به شرایط باثباتی رسیده است و دیگر از رشدهای هیجانی یا صف های فروش طولانی در آن خبری نیست.
بیت کوین در مسیر صعودی قرار گرفت
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۵ درصد بیشتر شده است.
بزودی بورسی می‌شویم/ از شرکت‌های موفق بین المللی الگو گرفتیم
بهراد منتظری گفت: عرضه آهن آنلاین در بورس، از جمله برنامه های چشم اندازی این شرکت است.
افزایش قیمت دلار دلیل اصلی رشد شاخص!
نماد برتر - کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ ارز طی روز‌های اخیر از نظر روانی شاخص را تحت تاثیر قرار داد و موجب رشد شد.
دلایل کاهش قیمت ارز از زبان همتی
نماد برتر - درحالی که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.
اتریوم رقیب جدی برای بیت‌کوین
نماد برتر - در روزهای اخیر فعالیت نهنگ های اتریوم از بیتکوین پیشی گرفته است.
ادامه رشد ارزش ارزهای دیجیتال
نماد برتر - ارزهای دیجیتالی مهم باز هم روند صعودی قیمت خود را حفظ کردند.
مالیات بر خانه های خالی؛ گرانی به همراه دارد!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که جریمه‌های مالیاتی برای واحدهای خالی از سکنه ممکن است در کوتاه مدت منجر به عرضه این واحدها و کنترل نسبی قیمتها شود اما در بلندمدت تاثیر منفی بر حوزه ساخت و ساز دارد و به رشد قیمتها منجر خواهد شد.